sobota, 30 stycznia 2021

Nowa standardy obsługi pacjentów w aptece

Wprowadzanie nowej jakości obsługi pacjentów w aptekach poprzez korzystanie z programów lojalnościowych oraz wdrożenie systemu elektronicznej wymiany informacji pomiędzy uczestnikami rynku opieki zdrowotnej.

Rosnąca konkurencja na rynku aptecznym powoduje, że placówki chcące utrzymać stabilną pozycję na rynku szukają sposobów na wyróżnienie się z pośród konkurentów i pozyskanie stałych klientów. Popularne staje się stosowanie programów lojalnościowych, czy programów punktowych, dzięki czemu klienci apteki częściej korzystają z jej usług, a za zrobione zakupy są nagradzani punktami, które wymieniają na nagrody.

Jedną z możliwości dobrego wyróżnienia się na tle konkurencji może stanowić również współpraca aptek z Ogólnopolskim Systemem Ochrony Zdrowia OSOZ lub z baza aptek, która z jednej strony niesie szereg korzyści dla farmaceutów, a z drugiej pozwala na wprowadzenie nowej jakości w obsługiwaniu petentów.

Nowatorstwo projektu polega na wdrożeniu systemu elektronicznej wymiany informacji pomiędzy uczestnikami rynku opieki zdrowotnej w naszym kraju - pacjentami, lekarzami, farmaceutami oraz innymi instytucjami związanymi ze zdrowiem. Wymianę danych pacjentów umożliwia Karta Zdrowia OSOZ, którą interesanci okazują w placówkach współpracujących z systemem, pozwalając w ten sposób na niezwłoczne przesyłanie informacji na bezimienne Indywidualne Konta Zdrowotne w systemie OSOZ.

Za pomocą tego systemu magazynowane są informacje o zakupionych w aptece lekach, odbytych wizytach lekarskich, wystawionych receptach, wynikach badań laboratoryjnych lub o skierowaniach. Wymiana informacji pomiędzy uczestnikami systemu będzie następować za pośrednictwem Internetu. Wszystkie informacje niezbędne w procesie leczenia będą gromadzone w indywidualnych karatach zdrowia. Wprowadzone zmiany to wygoda, ale również nowe możliwości w dbaniu o stan zdrowia.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz