środa, 27 stycznia 2021

Jak przenieść numer telefonu komórkowego do innego operatora. Fakty.

Jak przenieść numer telefonu komórkowego do innego operatora. FAKTY.

Sprawa przeniesienia numeru została znacznie uproszczona od 6lipca 2009r.wynikacjącej z dyrektywy 2002/22/WE w sprawie usługi powszechnej i jest całkowicie bezpłatna.


Pozostaje tylko kwestia formalna oraz zobowiązania co do poprzedniego operatora. Niestety standardem jest , iż związaliśmy się umową z dotychczasowym operatorem na pewien okres a co za tym idzie wcześniejsze jej zerwanie (np. przenieść numer)musimy ponieść odpowiednie konsekwencje tego czynu. Dlatego najlepiej jest przenosić numer w momencie zakończenia umowy ale i tutaj operatorzy zostawili sobie pewną „furtkę", otóż nawet jeśli nam się umowa skończyła to mimo wszystko po złożeniu wniosku o przeniesienie numeru musimy pozostać u naszego operatora przez 30dni , czyli pełen okres rozliczeniowy.


Wracając do konsekwencji zerwania umowy z obecnym operatorem, jeśli zerwiemy umowę zapłacimy karę sięgającą w niektórych przypadkach nawet do kilku tysięcy złotych, ale to wszystko kwestia jak długi okres pozostał nam do zakończenia umowy, jaką mieliśmy taryfę oraz jaki kupiliśmy telefon u operatora. Jeśli zerwiemy umowę 2-3msc przed końcem umowy kara może być niewielka , można powiedzieć że „groszowa".


Warto pamiętać o jednym fakcie, który jest dedykowany szczególnie dla Firm. Każdy operator posiada swego rodzaju doradców biznesowych, zaletą takich osób jest to iż wszystkie formalności wykona za nas doradca , a przedsiębiorca nie musi nawet wychodzić z domu czy firmy, ponieważ taki doradca przyjeżdża do klienta . Czyż to nie piękne, oczywiście wszystko jest bezpłatne a załatwimy to samo co w salonie.


Teraz formalności i obowiązki operatora oraz nasze :


1. Wniosek o przeniesienie numeru składamy do nowego dostawcy usług (czyli tego, do którego zamierzamy przenieść numer).
2. Nowy dostawca usług, po udzieleniu mu pełnomocnictwa, dokona za nas wszelkich czynności niezbędnych do przeniesienia numeru, w tym między innymi zakończy stosunek umowny ze starym dostawcą usług.
3. Wniosek złożony osobiście w jednostce dostawcy dedykowanej do obsługi klientów musi zostać rozpatrzony w terminie 6 godzin roboczych (sieci ruchome) oraz 1 dnia roboczego (sieci stacjonarne). Należy jednak w tym miejscu podkreślić, iż na dzień wejścia z życie zmian rozporządzenia, na podstawie przepisu przejściowego, do chwili uruchomienia przez Prezesa UKE systemu PLI CBD wspierającego usługę przenośności numerów oraz w terminie dwóch miesięcy od dnia jego uruchomienia, termin rozpatrzenia wniosku w przypadku abonentów sieci stacjonarnych wynosi 7 dni.
4. Pozytywne rozpatrzenie wniosku abonenta i podpisanie umowy z nowym dostawcą obliguje go do przeniesienia numeru najpóźniej w terminie 1 dnia roboczego (sieci ruchome) lub 7 dni roboczych (sieci stacjonarne) od dnia zawarcia umowy, chyba że wskażemy późniejszy termin.
5. Przeniesienie numeru jest bezpłatne, a sieć Orange nawet nam za to zapłaci 150zł

Pamiętajmy, że jeśli wszelkie formalności zostaną wykonanie poprawnie nie powinniśmy mieć żadnych problemów z numerem, mimo wszystko czasem się to zdarza, zazwyczaj objawia się to w postaci nieaktywnego numeru lub podwójnych faktur. Dlatego czasem dobrze jest oddać sprawy formalne w ręce profesjonalistów czyli doradców biznesowych.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz