wtorek, 16 listopada 2021

Pomysł na ebiznes i potrzebne narzędzia

Pomysły na własny biznes nie są problemem dla przedsiębiorczych osób, gdyż opcję na zarobek rodzą się w kreatywnych głowach automatycznie. Doba Internetu poszerza zakres pomysłów zarabiania o e-biznes, czyli określone działanie w sieci przynoszące dochód. Trafny pomysł na e-biznes jest kluczem do niezależności finansowej...

Jednak aby wybrać najlepszą e-działalność należy poznać konkretne modele ebiznesowe oraz ich najważniejsze cechy.

Zasada pracy w programach partnerskich jest jasno określona - partner otrzymuje prowizje partnerską, jeśli osoba przez niego polecona wykona określone działanie, najczęściej jest to kupno produktu lub usługi na stronie firmy. Proste i uczciwe pośrednictwo cieszące się dużym powodzeniem wśród partnerów jak i producentów. Niebywała zaleta w tym modelu to fakt, iż jedynym zadaniem partnera jest szukanie klientów. Problematycznych kwestii typu gwarancja, serwis czy zwrot nie ma, ponieważ to realizuje firma. Dzięki temu jest to najwygodniejszy pomysł na e-biznes. Praca w programach partnerskich polega na reklamowaniu swojego linka partnerskiego m.in. poprzez tworzenie tematycznych stron www.

Tradycyjny model MLM otrzymał nową jakość na starym tle stereotypu złowieszczej piramidy finansowej. Internet zrewolucjonizował marketing sieciowy w sposób totalny. Internetowe MLMy stały się źródłem stabilnego dochodu dla tysięcy ludzi na całym świecie, są modelem ebiznesu o potężnych możliwościach. Zasada pracy w MLM polega na budowie grupy partnerów/klientów w ramach ściśle określonej struktury matematycznej - każda sprzedaż wykonana w Twojej strukturze to prowizja dla Ciebie. Najlepsze MLMy charakteryzują się sprzedażą unikalnych produktów/usług oraz planem prowizyjnym z nieograniczonym potencjałem zarobkowym i ograniczeniem ilości osób na każdym poziomie tzw. matryca wymuszona, której efektem jest tzw. spillover, czyli - najprościej pisząc - równomierny rozwój całej grupy - nikt nie zostaje pominięty. Praca w MLM, podobnie jak w programach partnerskich, polega na promocji swojego linka partnerskiego, jednak z tą różnicą, że tutaj klient staje się partnerem biznesowym. Powstaje trwała więź, której brak w programach partnerskich a sieć kontaktów ma ogromną moc, o której wie każdy poważny ebiznesmen. Dlatego MLM to doskonały pomysł na e-biznes. Jednak wielkim problemem tej branży są firmy MLM, których działalność kończy się po kilku miesiącach lub latach. Każdy upadek takiej firmy generuje ogromną rzesze niezadowolonych osób z najniższych poziomów, które poprostu nie zdążyły zarobić, ale udało im się stracić na opłacie abonamentu. W ten sposób mnożą się negatywne opinie o MLM, tymczasem stabilna firma marketingu sieciowego naprawdę może być dochodowa dla każdego, kto tego rzeczywiście chce.

Powyższe modele ebiznesowe łączą 3 rzeczy - pośrednictwo sprzedaży, niska (mlm) lub zerowa (program partnerski) inwestycja oraz brak własnego produktu/usługi do promowania. Są to najwygodniejsze i najszybsze pomysły na e-biznes o ogromnym potencjale, jednak wymagające wstępnie włożenia nie małej pracy. Osoby bardziej ambitne mogą pokusić się o stworzenie serwisu autorskiego, unikalnego w polskim Internecie. Taki zabieg wymaga większych nakładów finansowych (w czym przy odrobinie szczęścia mogą pomóc dotacje unijne), większej inwencji i kreatywności, ale często jest gwarantem szybkiego sukcesu, czego doskonałym przykładem jest nasza klasa. Obok portali społecznościowych przykładem autorskiego pomysłu na ebiznes jest e-sklep czy porównywarka finansowa lub cen. Trzeba znaleźć potrzebę mas i zaspokoić ją własnym produktem lub usługą. Wówczas program partnerski lub mlm można wykorzystać jako narzędzia marketingowe i stanąć po drugiej stronie budując bazę partnerów sprzedających Twój produkt/usługę.

Oczywiście można pokusić się o bardziej szczegółową kategoryzację modeli ebiznesowych, jednak nie jest to potrzebne, aby znaleźć najlepszy pomysł i zrozumieć istotę każdego ebiznesu. Podobnie jak w swoim biznesie złotnik potrzebuje wagi, tak ebiznesmen potrzebuje właściwych narzędzi do prowadzenia dochodowej działalności w sieci:

- hosting czyli miejsce na serwerze internetowym dla własnych stron www - można korzystać z darmowych serwisów jednak płatne hostingi są łatwiejsze w efektywnym zarządzaniu i oferują szybsze serwery

- domenę czyli własny unikalny adres internetowy obecnie często spełniający funkcję loga firmy

- autoresponder czyli zautomatyzowaną obsługę emailową klientów/partnerów - wyjątkowo pomocne narzędzie - odpowiednikiem zasady jego działania w realnym świecie jest np. roznoszenie ulotek reklamowych po domach czego nie można zrealizować bezobsługowo - właśnie z powodu automatyzacji e-biznes jest tak porządany

- pokój konferencyjny online do prowadzenia interaktywnych prezentacji multimedialnych z szerokim gronem odbiorców - innowacyjne narzędzie, często niezastąpione w prowadzeniu skutecznych strategii ebiznesowych

Oprócz ostatniego narzędzia, pierwsze 3 są niezbędne w każdym pomyśle na e-biznes, ponieważ każdy ebiznes to strona www, której trzeba nadać adres (domena) i znaleźć jej miejsce (hosting). Zwiększenie efektywności działań marketingowych gwarantuje działanie autorespondera. Te 3 filary budowy każdego ebiznesu wymagają wstępnej inwestycji.

Jak widać praca przez Internet zapewniająca dochód pasywny może przybierać różne formy, ale zawsze ma wspólny mianownik - strona www.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

4 komentarze:

  1. w internecie warto sprzedawać produkty dla naszych czwonorożnych przyjaciół :D klatka dla świnki morskiej, karmy suche i mokre, czy zabawki dla zwierzaków są często poszukiwane, a niestety sklepów stacjonarnych z takim asortymentem brakuje

    OdpowiedzUsuń
  2. jest wiele ciekawych pomysłów na biznes internetowy, a jednym z lepszych jest na pewno sprzedaż produktów konopnych. mogą to być olejki CBD 30, susze, pasty, jak i kosmetyki czy żywność konopna. klienci często tego poszukują i chcą w jednym miejscu kupić wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. teraz to w zasadzie każdy biznes jest e-biznesem :D nie ważne czy robisz rozety drewniane na zamówienie czy też sprzedajesz kosmetyki - każda firma musi mieć swoją stronę, profile w mediach społecznościowych, reklamować się w sieci, nawet jeśli nie zajmuje się stricte sprzedażą online

    OdpowiedzUsuń
  4. myślę że każdemu przydadzą się nieco inne narzędzia. w końcu kamieniarz pracuje lokalnie, a sprzedawca kosmetyków działa ogólnopolsko, każda branża ma inną grupę docelową i wykorzystuje inne sposoby reklamy

    OdpowiedzUsuń