sobota, 26 stycznia 2019

Promuj niszowe produkty

Promuj niszowe produkty


Autor: Rafał Tochman


Startujesz w e-biznesie i właśnie zakładasz swoją stronę internetową. E-biznes to modny temat - robisz więc stronę o e-biznesie. O produkty łatwo - są Złote Myśli z dziesiątkami e-booków na ten temat. Jest Ententa, CNEBpoints, ...tylko zysków nie ma.


Zastanów się dlaczego nie zarabiasz?
Czy przebijesz tysiące stron i blogów o biznesie w internecie, motywacji, podrywaniu, NLP itd. Oczywiście masz szanse, ale nie oszukujmy się, niewielkie. Większość stron poświęconych tej tematyce jest w sieci już od dłuższego czasu. Mają renomę, są od dawna pozycjonowane. Mnóstwo czynników przemawia za tym, że nie pobijesz tych serwisów. Możesz jednak szukać szansy w innym miejscu.

Znajdź niszę

Istnieje wiele tematów, które nie maja silnej konkurencji w internecie. Promocja strony nie będzie więc trudna. Znajdując niszowy temat, masz dużą szansę na sprzedaż produktów z nim związanych. Internauci szukając niszowego hasła, trafiają na Twoją stronę. Jeśli strona ta jest dobrze przygotowana i da Klientowi podstawowe informacje na temat szukanego zagadnienia, to już połowa sukcesu. Klient przekonany o tym, że na dany temat posiadasz odpowiednią wiedzę, chętnie kupi polecany przez Ciebie produkt.
Możesz powiedzieć: "Przecież tak jest ze stronami, o e-biznesie".
Pamiętaj jednak: "Ty nie masz konkurencji!"
Jak to wygląda naprawdę - poznaj przykład.

Nisza - przykład

Nigdy nie ukrywałem, że w kręgu moich zainteresowań jest Zarządzanie jakością. Wokół tej tematyki zbudowałem kilka moich serwisów internetowych. Jednym z produktów, który na stronach promuję jest publikacja elektroniczna (e-book). Jego tematem jest Analiza FMEA. Słyszałeś kiedyś o czymś takim? Nie?
Wiele osób zainteresowanych tematyką zarządzania słyszało... i chętnie tę książkę kupuje właśnie na mojej stronie internetowej. Poza tym, na moich stronach znajduje się oferta książek mówiących o ISO 9001. Ta nazwa na pewno obiła Ci się o uszy.

Jak znaleźć niszę

Ja nie miałem trudności... Choć prawdą jest moja nisza wynikała z zainteresowań i znalazła się trochę przez przypadek. Jednak znalezienie jej będzie łatwe również dla Ciebie. Zajrzyj na stronę internetową wydawnictwa Złote Myśli. Pierwszy rzut oka na listę e-booków w kategorii "Przedsiębiorczość" i już widzimy się kilka tematów, którym nie poświęcono zbyt wiele miejsca w internecie...
Zatem do dzieła.

Rafał Tochman ISO 9001 Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz