sobota, 30 stycznia 2021

E-żywność

Polscy konsumenci kupują przez Internet coraz więcej przedmiotów: odzież, sprzęt elektroniczny, AGD - jest to oszczędność czasu i pieniędzy. Internet nie wkradł się nam jednak do lodówki, zakupy spożywcze ciągle robimy w tradycyjnych sklepach.

Jednak w najbliższym czasie ma się to zmienić, i składniki na obiad po prostu zamówimy na stronie internetowej, i zamiast biegać po alejkach w supermarkecie znajdziemy dodatkowy czas na spacer, czy popołudniową drzemkę. Jest to bardzo kusząca perspektywa, czy jednak prawdziwa? Okazuje się, że tak, takie zakupy online cieszą się dużą popularnością za granicą, internetowe sklepy z żywnością przynoszą duże zyski. Z raportu brytyjskiej firmy badawczej IGD wynika, że tylko w Wielkiej Brytanii wartość sprzedaży żywności online do 2014 r. ma się podwoić i osiągnie 7,2 mld  GBP (około 11,5 mld USD).[1] Powstały już pierwsze polskie sklepy tego typu, specjalnie dla Was przeanalizowaliśmy ich metodę działania oto nasze wnioski:

· Ceny-porównywalne z cenami w zwykłych sklepach, jednak niektóre sklepy określają minimalną cenę zakupów na przykład 150 zł, inne z kolei nie mają takich ograniczeń, ale dostawa jest płatna. Jednak ogólnie ceny są trochę wyższe niewiele, ale przy większych zakupach możemy odczuć różnicę.

· Zakupy na razie dla wybranych-Niestety, ale tego typu usługi jak na razie dostępne są tylko dla mieszkańców większych miast. Niektóre sklepy próbują rozwiązać tą sytuację poprzez wynajem zewnętrznej firmy kurierskiej, która dowiezie taką przesyłkę w dowolnie wybrane miejsce, jest to jednak dodatkowy koszt: mniej więcej 24 zł.

· Dostawa- Niektóre sklepy dostarczają bezpłatnie zakupy, w innych trzeba dopłacić, a ogólna zasada brzmi im większe zamówienie tym tańsza dostawa. W przyszłości z pewnością nie będziemy płacić za dostawę, taką sytuację wymusi rynek, dokładnie tak jak miało to miejsce w przypadku restauracji. Musimy się jednak liczyć z tym, że koszt ten zostanie rozłożony w cenach produktów.

· Obsługa- Według informacji na stronach sklepów wszystko odbywa się szybko, łatwo i przyjemnie. Czyli przede wszystkim możemy wybrać dogodną dla nas godzinę dostawy, kurier nie tylko przywiezie nasze produkty, lecz także wniesie je na górę, niezależnie od tego jak wysoko jest nasze mieszkanie.

Powyższe punkty powstały na podstawie analizy kilku sklepów, każdy z nich ma swoje mocne i słabe strony. Najlepsze rozwiązanie to połączyć wszystkie te punkty w jedną ofertę, i tak z pewnością będą wyglądały wirtualne sklepy spożywcze przyszłości. Na razie jest to jednak usługa dla ściśle wybranego grona odbiorców.

[1] http://retailing.pb.pl/2033491,21504,nadchodzi-czas-zywnosci-z-internetu?ref=col3

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz