wtorek, 31 sierpnia 2021

Cel - własna firma i realne zyski.

Jeśli własna firma jest twoim celem lub czysto logicznym planem na własne dochody – i to w tym kierunku chciałbyś iść w bliskiej przyszłości, pomyśl moment nad tym, jaką formę działalności gospodarczej wybrać. Czy będzie to firma w sieci i realizowanie różnorodnego typu usług, czy może handel, albo produkcja?

Drobiazgowo opracowany biznesplan to absolutna podstawa, która zadecyduje o przetrwaniu i sukcesie, lub plajcie działalności gospodarczej. Dobrze też opracować sposób finansowania przedsiębiorstwa na starcie. Niezbędny będzie przecież odpowiedni towar, oprogramowanie i maszyny, stoły i biurka czy lokal. Tutaj pomóc mogą dotacje z UE, dopłaty z urzędów krajowych, pożyczki dla firm czy chociażby poszukanie dla intratnego biznesu wypłacalnego partnera. To, które finansowanie wybierzemy zależy już tylko od nas i naszych chęci. Nowa działalność to nie tylko zyski, ale zwłaszcza odporność na niepowodzenia, sporo uporu i wiara w siebie. Miliardy nie biorą się z powietrza – trzeba na to wszystko uparcie pracować. I o ile otworzenie własnej firmy w polskich urzędach jest dość łatwe, to rzeczywiste utrudnienia rozpoczynają się dopiero po jej założeniu.

O czym pamiętać, by zaraz na starcie nie stracić? Po pierwsze: trzeba dotrzeć do klienta. I tu na punkt absolutnie podstawowy wysuwa się właściwa promocja i reklama.

Mocna reklama małego biznesu nie musi być bardzo droga. Wystarczy, że będzie skuteczna i na lokalną lub krajową skalę. Na starcie wystarczą ulotki, dobre informacje w miesięcznikach, czy reklama w formie plakaty przyklejane na słupach. Następnie dobrze jest umieścić informacje w Internecie i dodać o firmie rzetelne artykuły reklamowe, które skupią uwagę użytkowników Internetu. Dobra treść, dobry produkt i niezbędna na rynku pomoc czy usługa nie przerodzą się z zysk samodzielnie. Należy je mocno rozpromować. Osoby, które mają więcej dodatkowych pieniędzy mogą stawiać na promocję firmy w wielomilionowych portalach, albo tzw. marketing szeptany, trzeba też zdecydować się na pozycjonowanie strony firmowej w wyszukiwarkach. Naturalnie prowadzenie firmy to nie tylko jej reklama. Należy troszczyć się o wiarygodny dobry image firmy od samego początku.

Klient, który respektuje firmę, jej wizerunek i podejście, powróci skwapliwiej, niż klient, który został potraktowany nie ładnie, lub bez należytej uwagi. Dobrym sposobem na to, żeby nie groziła nam mała emerytura po zatrudnieniu jako prezes działalności gospodarczej, jest też bilans wydatków i przychodów. Przedsiębiorca, który nie monitoruje swojej firmy, bardzo szybko straci, a to może odbić się nie tylko na jego teraźniejszości, ale również na przyszłości, czyli emeryturze. Ten, kto troszczy się o własną firmę, właściwie podchodzi do klientów i płaci pracownikom, a przy tym troszczy się o reklamę i stały rozwój firmy, zyska o dużo więcej, niż osoba, która do sterowania biznesu podchodzi z góry i bez silnej woli.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

6 komentarzy:

  1. Bardzo fajny artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  2. warto też się nieco ,,wspomóc" w działaniu - można kupić biżuterię z naturalnych kamieni szlachetnych o cudownych właściwościach. najlepszy tu będzie jaspis dalmatyński, dodający pewności siebie i inspiracji, to kamień polecany dla osób zakładających firmę, starających się o awans, czy podejmujących nowe wyzwania w pracy

    OdpowiedzUsuń
  3. czas na osiągnięcie celu i zysków będzie różny w zależności od branży i poniesionych wcześniej wydatków na np. wyposażenie firmy. ze względu na wysokie obroty szybciej może się zwrócić salon kosmetyczny niż poradnia leczenia uzależnień, choć z drugiej strony w poradni nie zużywa się tony produktów bo liczy się rozmowa z pacjentem.

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny poradnik. sam jak zaczynałem to uczyłem się metodą prób i błędów, ale nie żałuję. mam własną firmę sprzedającą materiały budowlane i artykuły do wnętrz np. drzwi porta, czy okna. stale poszerzam ofertę, robię promocję, a na brak klientów nie narzekam

    OdpowiedzUsuń
  5. wiadomo że każdy producent szafek łazienkowych, kosmetyków, czy maszyn dąży do maksymalizacji zysków i pozyskania jak największej grupy klientów. pojawia się jednak problem - jak to zrobić? ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. no cóż, sądzę że w biznesie ważne jest wszystko ;) jakość produktów, cena, obsługa klienta, jak i cała reszta. nie ważne czy robi się manicure, naprawia auta, czy sprzedaje kryształowe plafony - klient patrzy całościowo i łatwo się zniechęca, więc trzeba o nieg dbać, w końcu klient nasz pan :D

    OdpowiedzUsuń