Tak naprawdę to głównym biznesem wszystkich przedsiębiorstw jest marketing, gdyż bez względu na to, co i jak robisz bez skutecznych umiejętności sprzedawania ich. Jeśli nie potrafimy myśleć tymi kategoriami, to mamy poważny problem. Nie jesteśmy danym zawodem, sprzedajemy pewne produkty lub usługi jakie ten zawód oferuje. Tym to sposobem, nie jesteś stolarzem - tylko zajmujesz się marketingiem mebli, które produkujesz, bo jeśli ich nie potrafisz sprzedać to nie będziesz stolarzem.
Możesz być najlepszym w tym co robisz, być najwspanialszym księgowym, handlarzem, czy prawnikiem. Jeśli jednak nie potrafisz przekonać do tego jak najszerszej liczby ludzi i pokazać, że tak naprawdę jest to ciężko będzie osiągnąć prawdziwy sukces.
Pytanie jak zwiększyć sprzedaż poświęcając na to 10 minut dziennie??
Zastanówmy się kim są nasi klienci i pomyślmy dlaczego to właśnie nas wybrali?? dlaczego zostali mimo naporu konkurencji?? Warto ich wprost zapytać co dla Pana/Pani jest szczególnie istotne przy wyborze danego produktu lub usługi?? Dlaczego się zdecydował na wybór?? Co sprawiłoby aby przeszedł do konkurencji/pozostał?? I pytanie kluczowe: Czy możemy jeszcze coś dla Pana zrobić??!!!! Lub jakich usług jeszcze by Pan potrzebował z naszej strony??
Są to pytania kluczowe ponieważ rynki wielu produktów i usług są mocno nasycone, konkurencję wygrywa ten kto oferuje wyższą jakość (produktów, obsługi posprzedażowej, serwisu). Pokaże nam to z jakimi problemami i wątpliwościami spotykają się nasi klienci i czego potrzebują. Ponieważ możemy być pewni że jeżeli nie my zaoferujemy im to czego potrzebują, zrobi to ktoś inny.
Firmy stale się specjalizują bądź rozszerzają usługi tylko w jednym celu: zapewnić jak najwyższą jakość dla klientów. Dlaczego to robią?? Bo to KLIENT im płaci. Są na jego łasce jak my wszyscy. W każdej chwili może odejść tam gdzie będzie taniej, wygodniej, przyjemniej, gdzie będzie czuł się ważny. Klienci są wymagający i bezwzględni: nagradzają dobrze te firmy, które oferują najwyższy obsługi. Skazują na upadek te przedsiębiorstwa które świadczą usługi niskiej jakości
Pamiętaj najważniejsze biznesowe prawo, że każdyn usatysfakcjonowany klient który został obsłużony jak ktoś "specjalny", wróci do Ciebie.Jak wykorzystać to prawo??
Zdecyduj już dziś że zaoferujesz swoim klientom najwięcej usług najwyższej jakości spośród wszystkich konkurentów z branży. Nie myślmy jak środek lub ogon stawki.Określ w jakim miejscu jest twoja firma w odniesieniu do poziomów satysfakcji klienta oraz sporządź plan prowadzący do podwyższenia zadowolenia do maksimum.
Oto 4 poziomy satysfakcji klienta:
1.minimum pozwalające na przetrwanie- zaspokajamy oczekiwanie klienta. jakie są jego podstawowe potrzeby i w jaki sposób możemy je zaspokajać z większą niezawodnością i efektywnością??
2.oferujemy coś więcej niż oczekuje od nas klient (co nie znaczy że tego nie potrzebował. może liczył na to że kiedyś taka usługa będzie). Jak możemy dodać do naszych usług żeby przewyższyć konkurencje?? jak je usprawnić?? Np.: pizza tylkow lokalu a pizza w lokalu + na dowóz.
3.Poziom gdy klient jest zachwycony. Co możemy zrobić by klient by mile zaskoczyć klienta?? Co całkowicie wykroczy poza ich oczekiwania?? co nas by zachwyciło.
4.Ten poziom osiągają tylko najwięksi giganci. Klient jest zdumiony na tyle że chętnie poleca swoich znajomych do korzystania z twoich usług. Co możemy zrobić by klienci byli na tyle zadowoleni aby bez wahania nas polecić??
Jeżeli nasza firma czyli nasz produkt ma osiągnąć sukces w warunkach tak wysoko konkurencyjnego rynku to musi posiadać przewagę konkurencyjną lub dysponować takim poziomem jakości który umożliwi wyprzedzenie rynkowych rywali.
Zadajmy pytanie co nas wyróżnia i co może nas wyróżniać?? W czym jesteśmy lepsi?? Co dajemy czego nie dali inni skoro mamy klientów?? Określmy to i uczyńmy z tego naszą największą wartość- jeżeli jest to miła obsługa to powtarzajmy na hasłach reklamowych, internecie, stronie www że u nas jest najmilsza obsługa. Jeżeli dajemy coś co jest w jakiś sposób unikatowe od razu podnosimy wartość tej rzeczy/usługi w oczach klienta. Jeżeli coś jest najlepsze a do tego mamy dążyć to mówmy że takie jest i niech wszyscy w to uwierzą a w szczególności ty i twoi pracownicy.
dobrze jest tez popracowac nad wizerunkiem marki w sieci, samemu ciezko ogarnac wszystko wiec tutaj swietenie sie sprawdzi http://erzecznikmarki.pl/ ktory bedzie monitorowal tresci i tematy dotyczace naszych produktow i formalnie w nich odpowiadal. mocno wplywa to na odbior marki w spolecznosci
OdpowiedzUsuń