czwartek, 5 listopada 2020

Okoliczności towarzyszące – czyli kontekst w reklamie

Polega ona na wyświetlaniu się reklamy na stronach powiązanych z promowanym produktem. Na przykład Internauta-potencjalny klient, wybiera się na wymarzone wakacje do Tunezji, przeglądając oferty biur podróży obok w okienku może zobaczyć reklamę sprzętu do nurkowania.

Podstawową zaletą reklamy kontekstowej jest fakt iż wychodzi ona naprzeciw potrzebom klientów, którzy otrzymują informacje na temat produktów, których faktycznie w najbliższym czasie mogą potrzebować.

Wysokie miejsce w wyszukiwarce to dobry sposób na reklamę produktu, którego klient potrzebuje. Wszystkich niezdecydowanych i nieświadomych klientów z pewnością przekona reklama kontekstowa. Jej działanie przypomina trochę dodatki do gazet, czy prezenty, które czasem otrzymujemy w kinie, są one tematycznie powiązane z czymś na co już zdecydowaliśmy się wydać pieniądze.

Co więcej jest to nie tylko korzystne dla reklamodawcy, z punktu widzenia odbiorcy takiej reklamy, kontekstowa prezentacja wcale nie musi być denerwującym elementem na stronie, lecz poszerzoną ofertą.

Kolejną zaletą reklamy kontekstowej jest monitoring, dzięki któremu dokładnie wiemy, że nasza reklam trafi do grupy docelowej, czyli faktycznie zainteresowanych produktem.

Dodatkowym plusem jest spory zasięg tego typu reklamy i dosyć niska cena za kliknięcie.

 

Okoliczności towarzyszące naszej reklamy, mogą mieć bardzo duży wpływ na jej skuteczność. Pamiętajmy, że ten sposób promocji trafia do klienta końcowego, czyli zwykłego użytkownika Internetu, który z pewnością więcej czasu spędza na przeglądaniu swoich ulubionych portali, niż na przykład ofert sklepów internetowych.

 

Prawa do artykułu

posiada Centrum Internetowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz